lördag 20 december 2008

Familjen är här!

När jag stod vid Arrivalterminalen på Pudongs flygplats för ganska exakt ett dygn sen och tänkte mig hur familjen snart skulle komma ut genom dörrarna, blev jag så rörd bara av tanken att jag var tvungen att hålla tillbaka tårarna. När de kom grät jag så det skvalade.

Men tårarna byttes snart mot skratt och kramar och sen var det 430 km/timmen in mot stan med magleven. (Värdens snabbaste magnetiska tåg.) Shanghai uppförde sig väl och bjöd på strålande solsken. Efter att ha tagit det lungt och kommit ordning lite hemma blev det promenad hela vägen från oss till the Bund. Vi gick inte fort men så hann vi se mycket också och träffa Gustav på kontoret. Dagen avslutades med after work med några kompisar på Barbarossa och jag tar av mig hatten för min tappra familj som med knappt nån sömn ändå höll sig uppe ända till tiotiden. Alltid roligt att få blanda vänner och familj. Jag kan nästan bli lite stolt över båda!



Bildbevis

1 kommentar:

  1. Hela fina familjen T1! Lycka. Jag ska gå och stöd-äta lite försvenskad kines mat och tänka på er. STORA kramar till er alla!

    SvaraRadera