måndag 1 december 2008

En kort reflektion


Först en liten bild från Carrefour. Det är inte ovanligt att se sköldpaddor som säljs på gatorna. Men en sköldpadda stor på säkert femton kilo och som säkert är 100 år gammal är inte så vanligt att se. Och definitivt inte på Carrefour. Men kan de spela Stilla Natt på repeat under de två timmar som vi var där, ska man kanske inte bli förvånad för andra Carrefour-ska tilltag heller. Mental Note: Åk inte till Carrefour om du inte verkligen måste!

Men vi var där och köpte bland annat en electric blanket. Att få krypa ner i en varm säng när resten av lägenheten är sisådär femton grader är värt många Stilla Natt!

Idag har vi satt upp julstjärnan i ett av våra stora fönster. Det kommer synas riktigt väl från gatan vilket är kul. Så jäg tänkte julpynta bloggen lite också. Vet inte vad ni gillar den nya designen men ni får stå ut med den till tjugondag Knut!
Kram

2 kommentarer:

  1. Stackars stackars sköldpadda. Ska den bli soppa nu eller varför ska den säljas? Eller sällskapsdjur! Jag trodde man respekterade ålderdomen i Asien, men efter satt ha sett detta vet jag inte vad jag ska tro.
    Värmefilt låter däremot riktigt trevligt.
    Jag antar att varuhusen i Shanghai har ett lika rikt utbud av julpynt som de i Sverige. Men dit hör förstås inte sköldpaddan.
    Kram på er
    Mamma Karin

    SvaraRadera
  2. Hej hej,
    tänkte att jag måste skriva ett här också för att visa att jag läst alla inlägg :).

    SvaraRadera