tisdag 2 september 2008

tillbaka på riktigt

Hej igen, 

Nu har jag kommit tillbaka till Shanghai efter två smått kaotiska veckor i Europa, första veckan fick jag återigen se min underbara Nina. Efter sex veckor isär finns det mycket att prata om. Och prata fick vi göra. Det första som händer är att Nina drar med mig på en vandring med helt fanastisk utsikt (alla 10 molnfria mintuer vi fick var vackra). I vilket fall var det skönt att få komma ut i naturen och inte ha någon annan att prata med än Nina en hel dag. och nej, jag är inte ironisk.

efter en veckas fixande i Lucerne var det dax att åka till stockholm för att jobba. Anton kommer och hämtar kl 22 på aralnda söndag kväll. Vi åker rakavägen till Berns för att träffa Pirre. Perfekt start på en hecktiskt vecka. Det blev mer eller mindre utgång varenda kväll och som grädde på moset ett nattdopp på smedsudden för att sen smita upp barfota till lillebror på Fyrverkarbacken. Kanon.
Sista kvällen blev det familjemiddag (minus Barbro, vi saknade dig). Det som om möjligt gör mig ännu gladare än att få träffa Allan och Helmer det är att vi hela familjen har möjlighet att få träffas så där. Sådana kvällar gör att jag inte längtar hem lika mycket. dels för att jag får min dos av familjekärlek och dels för att jag har en känsla av att det inte skulle vara lika speciellt om jag faktiskt bodde i stokholm och vi kunde ses vilken helg som hellst. Tack allihopa för att ni tog er tid och tack extra mycket Anton för den kanongoda maten.

klockan är nu 19.24 fredag kväll och jag sitter på jobbet och väntar på att Adrian ska bli redo att gå. Adrian har bjudit med mig att vandra tre dagar på kinesika muren. Vi ska ta flyget nästa fredag till Peking och ta med oss sovsäckar, liggunderlag, mat och vatten och sen traska tredagar på muren och sova under bar himmel. Känns som det kan bli hur fantastiskt som hellst. :)

kram på er

1 kommentar:

  1. 8 september 2008
    Hej Gustav
    Jag tycker också att det är fantastiskt när vi träffas allihop, synd som sagt att Barbro inte var med - och Nina, jag saknade dig!
    Har just pratat med Anton och Hugo. Lasse sover över hos Anton i natt, Pirre pluggar på en juridiktenta. Anton berättade att Jacob jobbat med honom i Uppsala idag. Kul!
    Visby är dimmigt, typisk höst. I helgen plockade vi massor av Stolt fjällskivling. Fikade hos Håkan o Gunilla - som hälsade till dig.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera