måndag 1 februari 2010

I bet you can't dance!

Jag är lite dålig på utmaningar. På att tacka nej alltså. I somras kom det fram en halvmullig australiensare på The Beaver Bar kl 4 på morgonen och utmanade mig i ett dance off. Orden "I bet I'm better than you at ..." får den lilla tävlings-Ninan att vakna och jag bara kan inte tacka nej. Och att köra ett dance off mot en mullig australiensare en lördag morgon kändes ju som en rätt lätt match. Han visade sig dock ha takten på rätta stället och, ivrigt påhejade av några vänner blev resultatet till slut oavgjort.

Nu har det hänt igen. Jag prenumererar på branschtidningen Sportfacks nyhetsbrev och för ett par veckor sen såg jag detta: Sportfack utmanar dig! Även om utmaningen, den här gången, inte var så direkt menad mot just mig kunde jag inte låta bli. Jag svarade såklart att jag antar utmaningen. I morse fick jag mejl och av 37 tappra hade 7 valts ut att få vara med och springa Stockholms Halvmaraton den 11 september. Jag var en av dem. Och den här gången blir det inte bara några kompisar som kollar utan 5000 unika besökare i veckan som läser Sportfack. Gulp.

Men jag vet hur jag funkar, om jag nu ändå ska springa en halvmara är det lika bra att jag har ögonen på mig så presterar jag bättre. Det blir löpband på gymmet och P3 dokumentär i podden. Och sen har jag ju redan anmält mig till halvmaran på muren den 15 maj så det blir ju en bra uppladdning.

Denna vecka blir det dock fokus på bål och benstyrka inför Japan dit vi flyger på lördag!
Fortsättning följer!

2 kommentarer:

  1. Ooh, några av mina kollegor från Exportrådet Kanton kommer också att delta i halvmaran på muren!! Jag beundrar er allihop!

    SvaraRadera
  2. Inte har du fått tävlandet från mig, men kanske uthålligheten. I lördags åkte jag 30 km på skidor i Hellasgården och minst 30 gånger fick jag knäppa fast högerskidan.
    Men jäklar den som ger sig. Jag skulle ju klara 30 km den här dagen.
    Har nu köpt nya skinande blå skidor. Och pjäxor. Ska testas till helgen.
    Kram
    Mamma Karin

    SvaraRadera