fredag 26 februari 2010

Varför göra det lätt för sig när det går att krångla till det?

Tillbaka i landet krångligt. På ett sånt där fascinerande sätt. Det är med förundran som jag just studerat proceduren att göra betalning på banken. (Jag lyckades trots att jag glömde min bankbok hemma!)

Betalningen tog ca en kvart och inkluderade två signaturer, kopia på mitt pass, 12 stämplar (jag räknade!) och jag behövde till och med berätta vad betalningen var för. Och det kan jag tala om - nu är boende och anmälningsavgift till Halvmaraton på Muren kirat. 15 maj ska det flåsas!

2 kommentarer:

  1. Jag kan inflika med att när i januari gjorde 2 olika överföringar till Europa så fick jag slå in min kod 5 gånger och skriva under inte mindre än 15 olika papper.

    SvaraRadera
  2. Hej Nina o Gustav
    Tänk att det där med betalningar ska vara så knepigt. Jag betalade en räkning dubbelt, Hans fick tillbaka pengarna på ett utbetalningskort och det kostade 50 kr på banken FÖR ATT SÄTTA IN pengarna på eget konto. Rövare är dom!
    Kram
    Karin

    SvaraRadera