onsdag 16 september 2009

Grattis på ettårsdagen!

Idag fyller jag ett år som Kines. Lite som på nyårsafton känns det att det är läge att utvärdera året som gick, sätta nya mål, lära sig av sina misstag och sånt där moget som är bra att göra med jämna mellanrum. Meeen... Känner mig inte tillräckligt inspirerad för att göra en grundlig, offentlig utredning av mitt liv senaste tolv månaderna så det blir några milstolpar.

Ny i byn

Jag minns mycket väl den intensiva känslan av Noll Koll när Gustav och jag tog en taxi in från flygplatsen efter att han hämtat upp mig där en tidig morgon för exakt ett år sen. Just då hade jag en enda fast punkt - Gustav. Det är en härligt fascinerande känsla att känna sig så fullständigt lost som jag gjorde då. Två veckor senare kände jag mig som Kungen av Kina med koll på allt. Man kan ju bara jämföra med sig själv...

Nytt wonderful jobb

Nästa milstolpe infinner sig nog inte förrän jag fick jobb. Kl 21.47 på fredagkvällen kom mejlet som började med "Hej Nina. Du börjar måndag."

Tja, det är väl allt som hänt. Knappt nånting faktiskt. Beskriv ditt senaste år i milstolpar - hur många får du ihop? 


2 kommentarer:

  1. He he, skämtar du.. ;)
    /Me Pinel

    SvaraRadera
  2. Men Jesses
    har ni varit i Kina så länge. Helt otroligt så fort tiden går. Min viktigaste milstolpe den senaste året var nog julresan till er i Shanghai. Det var verkligen något helt annorlunda än snötyngda granar, ett kallt lugn och gröna kulor.
    Men snart ses vi igen. Kram
    Mamma Karin

    SvaraRadera