torsdag 24 september 2009

Varför är vissa saker så svåra att få gjorda?

Igår var jag och betalade en räkning som skulle betalats i mars. Ops! Skickade samtidigt in kompletterande papper till Skatteverket i Sverige eftersom de skrivit brev och klagat på att jag glömt att uppge att jag sålt en lägenhet förra året. Ops igen!

 

Det är faktiskt inte så svårt att betala räkningar eller fylla i Skatteverkets papper. Teoretiskt sätt är det jätteenkelt. Men det är så tråååkigt! Båda är dessutom per definition onda eftersom både räkningar och skatteverket bara vill åt ens pengar. Och även om jag kan skylla på att jag kanske inte förstod de tidigare 5 påminnelserna för räkningen så borde jag faktiskt klara av att deklarera (och min deklaration är übersimpel eftersom jag inte tjänar några pengar eller hänger så mycket i Sverige.)

 

Brev som man inte vill få

-          Räkningar

-          Allt från Skatteverket

-          Allt från CSN

-          Allt från kinesiska myndigheter (Jag fattar ju ändå inget!)

-          Allt från svenska myndigheter (Ännu värre – jag fattar!)

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar