torsdag 20 maj 2010

Dan Barta

Cornelis Vreeswijk-lookalike

Jag är ju ingen konsert-räv, men nu har jag klämt in två på kort tid. Ikväll var det vår tjeckiska vän Zuzana som bjöd med oss att lyssna på Dan Barta (Nej, inte David Batra!). Han är tydligen en riktig storkändis i tjeckien och musiken var en blandning av melodiös jazz och rock. Killen hade tidernas mest imponerande register och fixade allt mellan bas och kastratsång så att jag verkligen letade efter var på scenen de gömt tjejen! Vi var på samma ställe som förra gången men denna gången var det fyllt av tjecker och inte svenskar och det var lugnare och mer plats. Så här gillar jag att gå på konsert!
Team Dan Barta

1 kommentar:

  1. Hej Nina!

    Vad lustigt att du och Zuzana blivit vänner. Jag jobbade tillsammans med henne på JnJ ett tag innan hon flyttade och berättade om dem jag visste bodde i Shanghai, inklusive er och nu ser man henne här på din blogg. Antar att även om det är en väldigt stor stad, så är den expat krets de flesta föredrar att umgås med lite mindre, så inte helt omöjligt att springa på varandra med andra ord :) Du får hälsa så mycket till Suzana från Anna på Zug Trade Finance!!

    SvaraRadera