torsdag 13 maj 2010

Nedräkning: 2 dar kvar!

Äntligen är jag tillbaka! Innan ett långt lopp (och mind you - detta är inte bara min första springtävling sen Minimaran 1988 - det blir även det längsta jag nånsin har sprungit!) bör man äta ordentligt. Bär är nyttigt står det i min träningstidning men jag tvivlar på att blåbär på burk är nåt att ladda inför en halvmara med. Färska blåbär har jag dock inte sett av och mammas blåbärssylt är slut! Så det blev stor burgare till middag igår och ett pain au chocolat efteråt - bra mat för en maralöpare!

Man ska även inte träna så mycket direkt innan loppet utan låta kroppen vila och riktigt längta efter träning när man står där i startfållan. Så i måndags skulle jag bara ta ett skönt stretchigt yogapass. Icke! Yogan har fått ge vika för mitt myckna springande på sistone så jag var inte så van och passet var dessutom riktigt Hulken-inspirerat! Har fortfarande träningsvärk! Så skulle det ju inte vara! Hoppas benen hinner vakna till liv igen innan de ska tampas med Muren!

Taget i en park nära jobbet för nån vecka sen.

Till råga på detta är väderutsikterna för Peking på lördagen minst sagt somriga - lite väl somriga för att springa en halvmara på en mur utan skuggmöjligheter... 30 grader och strålande sol väntas.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag har gjort mitt bästa för att ladda och jag räknar mad att vinna loppet! Wish me God Tur! Ikväll ska det packas i morgon bitti bär det av!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med loppet! Kineserna kör ju solparaply i värmen så kanske en sån här är bra att ha på muren: http://www.promo-wholesale.com/china/Umbrellas/1/Umbrella-Hat-98761.htm

    SvaraRadera
  2. Ha ha!
    Tack för tipset. Det är inte helt dumt!

    SvaraRadera