torsdag 22 april 2010

Eyjafjallajökull

Foto: Julius Sigurjonsson / AOP

Underbara natur! Det är skönt att människorna ibland blir påminda om vem det är som verkligen bestämmer. Här håller vi på och fixar och donar i våra små städer och flyger runt omkring i världen som om vi ägde den. Men icke då! Med ett litet vulkanutbrott påminner världen de små människorna om vem som bestämmer. Snöovädret som lamslog all transport i Europa i vintras var tydligen inte tillräckligt och här kommer en ny påminnelse till Européerna.

Det är på behagligt avstånd jag har bevittnat både snö och vulkankaos. Ett antal kunder har ställt in vilket betyder lite lugnare dagar för oss här på kontoret, men annars har jag inte märkt av det. Så jag kan behålla min lite utopiska bild av vad som händer och fascineras av naturens skådespel! För visst är det fascinerande och nästan lite omodernt!?

1 kommentar:

  1. Ja jag håller med till hundra procent. Vi behöver en påminnelse då och då. Vet du vad engelsmännen säger? Först bränner islänningarna våra pengar, sen skickar de askan till oss.
    Eller We want cash, no ash.
    Mamma

    SvaraRadera