söndag 25 april 2010

Sicken dag!

13 km!

Träningsveckan har varit tung, tung men trots höga ambitioner har jag faktiskt lyckats med mina uppsatta mål. 30 mil är avklarade och gårdagens 13 km i Century Park var riktigt trevliga! Så långt har jag aldrig sprungit och jag höll ett hyfsat tempo på 9,5 km/h. Nöjd. Det är lite meckigt att ta taxi en halvtimme, betala inträde och sen behöva köpa vatten i en av kioskena när det behövs. Jag drömmer ju om att få springa i skog men det finns ändå en klar charm att hela tiden få förundrade blickar på sig, springa genom moln av såpbubblor och dessutom genom en park av bonzaiträd!

Efter snabb lunch och dush bar det av till dagens andra endorfinkick. Kören sjöng i kyrkan och vi sjöng ärligt talat riktigt bra! På repet innan lät det lite si och så men sen fick vi till det och sjöng nästan över vår förmåga när publiken var på plats! Gustav och Hugo kom och lyssnade vilket också var roligt! Hugo filmade och jag hoppas på att få upp en lite film senare under dagen.

Nu vankas lunch i solskenet. Våren kanske orkar sig till Shanghai trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar