söndag 11 april 2010

Shanghai Sweden Fashion

Jag är med i nåt nätverk med svenska och kinesiska fashionkvinnor. Så det damp ner en VIPinbjudan till AnnSofie Backs modevisning i lördags. Tog med en intet ont anandes Gustav och fick några gratisdrinkar och två modevisningar. Svårt att uttala mig om sjäva innehållet - tyckte mest det såg konstigt och trasigt ut. Men jag citerar min kollega som är designer: "Jag gicllade uttrycket och leken med olika hårda och skira meterial." Just så. Låter mer initierat än Eeeh, varför ska man ha slöja från bakfickorna?

Skulle skrivit ut inbjudan men har ju ingen skrivare så tog kort istället på inbjudningarna. Trots att de på tre ställen kollade biljetter gick det fint att bara knata rakt in. Och de kollade verkligen biljetterna noggrannt. Men är du västerlänning och ser tillräckligt självsäker ut så kommer du in varsom helst.

Gustav stod ute och väntade på mig och precis när jag kom fram märkte jag att det var nån fotograf som skulle ta kort på honom. Så jag kom med av bara farten. Hon fifflade lite med kameran så det tog ett tag och under tiden var det andra som började ta kort på oss också. Logiken de blir fotade, de måste vara kändisar är et skönt sätt att bli wannabe-kändis på. Vi spelade med i vårt nyblivna kändisskap.


4 kommentarer:

  1. Så roligt. Det är modevecka i Stockholm just nu också. Men jag tror inte att Ann-Sofie Backs svarta, spännande skurna (kan även kallas knäppt sydda) modeller är riktigt vad mina läsare önskar sig hetast. Ska kolla Gudrun Sjödén i morgon. I hennes kläder är det inte svårt att se vad som är ärm eller ben.
    Kram lilla gumman o Gustav
    Karin

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att jag tycker den suddiga bilden är jätteläcker. Den visar verkligen hur fort modellerna rusar.
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Jag går inte in på den här bloggen så ofta, men det är lika trevligt varje gång :-) Hur lyckas ni förresten ta er förbi den kinesiska censuren? På samma sätt som med FB (Gustav sa nåt om nån proxyserver men jag höre mest bla bla bla bla)? När jag var i Peking kunde jag blogga men däremot inte läsa bloggar. Mysko.

    Kul att höra att ni flyttar hem i juli. Det var på tiden.

    SvaraRadera
  4. Proxyserver är hemligheten. Utan den kommer man inte åt blogger, fejsbook eller youtube. Med den kommer man ut på andra sidan muren. Jag trivs bättre där...! Dock ett riktigt meck - nog dags att blogga om det snart!

    SvaraRadera