måndag 5 april 2010

Familjen Svensson d y

Efter en knapp vecka i Peking har Bengt, Anna, Jesper och Emma landat i Shanghai. I vanlig ordning har vi på en och en halvdag hunnit med allt väsentligt: fake market, fabric market och glasses market.
Vissa, inga namn nämnda, måste köpa en ny helikopter varje gång han närmar sig fake market. Emma blir anfallen...

Helikoptern står så stilla att den fastnar på bild utan blixt.

Själv har jag inte varit på någon av dessa marknader sedan mamma och damerna var här så jag hade också en massa ärenden. Och resultatet har varit gott:
- Sjukt snygga jeans (150 rmb på fabric market) Check!
- Två linnebyxor, en knallblå klänning, uppsyning av ovan nämnda jeans och lagning av en klänning. Pris totalt 450 rmb. Upphämtning på torsdag så då blir det återrapportering.
- Nya glasögon inklusiva ögonundersökning och slipning av glas 250 rmb.
Nya glajjer

Bull noodle-middag

3 kommentarer:

  1. Den marknaden skulle jag behöva besöka, det var över ett år sen jag köpte några kläder att tala om...

    SvaraRadera
  2. Är ni på väg mot Sverige undrar jag efter ikappläsning? Svara gärna hos mig. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som om Sigvard Bernadotte har formgivit dina nya glasögon. Wow, vilken seriös brutta. Kul att ha många.
    Kram mamma

    SvaraRadera