fredag 9 april 2010

Jag har dryckesproblem

Kanske inte den allra vanligaste typen, men i alla fall... Jag kan inte förmå mig själv att dricka tillräckligt mycket vatten! Jag fyller tappert min enochenhalvliters-flaska på morgonen och tittar sen på den hela dan. Sticker och tränar och brukar då lyckas få i mig en halvliter. Men det resulterar ändå i huvudvärk framåt kvällskvisten eller morgonen därpå.

När jag åkte skidor och hade samma problem löste jag det med en camelback (alltså vattenbehållare i ryggan med plaströr och pip fram över axeln). Det funkar mycket bra så länge inte röret fryser när det är för kallt. Känns dock lite fånigt med en camelback på jobbet. Borde kanske lägga den bredvid datorn och stoppa slangen i munnen - då skulle jag ju inte kunna låta bli att ta en klunk då och då. Tja...
En annan typ av camelback!

1 kommentar:

  1. WHAT A BACKSIDE!

    hmmm... det där är ju störigt. 'är det vatten som inta smakar gott kanske? Jag har iallafall inga problem med drickandet. Förvånades av mig själv häromkvällen när jag skulle gå och lägga mig; jag skulle bara ta en klunk, men sänkte istället hela halvlitersflaskan... sluurrp!

    SvaraRadera