lördag 5 december 2009

Mer hög puls

Efter presentationen var det bara att slänga sig i en taxi och åka till Hamilton House där Handelskammaren hade sin årliga julcoctail. Kören skulle sjunga och eftersom jag var sen fick jag sjunga upp i taxin. Jag förklarade för taxichauffören att jag behövde sjunga och att jag hoppades det var ok. Jag inledde med den enda kinesiska sång jag kan för att få honom "med på noterna". Han gillade det och sen körde jag svenska jullåtar för hela slanten. Hans första kommentar var att han tyckte att jag borde dricka lite te! Men precis innan han släppte av mig sa han faktiskt att det lät riktigt bra. 

Väl framme var det lite kaos i leden eftersom en alt var sjuk och en inte kommit. Så vi var bara två altar. När det väl blev dags började vi med Gläns över sjö och strand i ultrarapid. Vi stod i en trappa och jag stod högst upp av tjejerna med killarna bakom mig. Hörde således ingenting av tjejerna och trots att jag kan den i sömnen blev det pannkaka. Resterande sånger gick bättre och när vi väl var klara tog äntligen dagens alla hjärtklappningar slut och jag fick dricka rödvin och äta aladdinchoklad. 

Jag hoppas på att kunna komma med lite bilder så fort jag får några.

1 kommentar: