tisdag 22 december 2009

Third Culture Kiddos

Med tanke på mitt inlägg om vänner som kommer och går och även en fundering sen tidigare, hittade Gustav den här artikeln på Svd. Hans kommentar: Ha ha, jag är uppe i femländer nu och jag vill bara ha fler! Tror inte vi kan kalla oss för Third Culture Kids eftersom vi båda var 17 första gången det bar av utomlands. Men kan till och med känna igen mig efter mina två år i Jönköping i fjärde och femte klass. När jag kom tillbaka till Sthlm hade det definitivt hänt saker och ting som man var tvungen att anpassa sig till!

NomadNina i siffror - ställen jag bott på i åtminstone ett år
Sthlm 0-10 år
Jönköping 10-12
Sthlm 12-17
Sydney 17-18
Sthlm 18-20
Paris 20-21
Linköping 21-23
Grenoble 23-24
Sthlm 24-26
Luzern 26-28
Shanghai 28- nu

Fem länder, åtta städer. Tycker ändå inte att det är så himla mycket. Tror många av mina vänner slår mig när det gäller detta. Men så bor de ju i tjottahejti hela bunten också! Hur många länder har du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar