torsdag 24 december 2009

Skönt avslappnad julklappsutdelning

Gustav med pulsklockan på ena armen och mig på den andra

 

Dan före dopparedan blev inte sådär snöigt och uppsluppet i-väntan-på-julafton-pirrigt som jag minns från när jag var några år yngre. Jag jobbade till halv tio varpå jag kom hem till ett dukat bord med pasta och Gustavs fantastiska köttförsås som vi högg in på så där ungefär sju minuter över tio på kvällen. Efter en snabb matfix inför julafton och packning inför juldagen kom vi på att det var lika bra att ha julklappsutdelning där på kvällen. Då vi kommer fira jul med okändingar blir det ju inte så mycket fokus på klappar. Så vi gick snabbt och slog in några välvalda paket från Decathlon-påsen. Gustav använde tidningspapper och jag satsade på mina egna sjalar som inslagningspapper.

 

Tänk vilka bra julklappar det blir när man bestämmer själv! Fick en underställströja i merinoull, en svart hoodie träningströja, ett par regnbyxor och en walkie talkie. Gustav fick även han en walkie talkie och vi ser verkligen fram att komma ut i vildmarken och prova hur de funkar! Gustav fick dessutom en pulsklocka så nu har vi sovit med våra pulsklockor i natt för att testa vad vi har för vilopuls. Jag var nere i 49 som bäst, vilket trot eller ej är en förbättring från mitt 53 som jag hade när jag fick pulsklockan för tre år sen.

 

Som om inte Decathlon var nog fick vi även lite presenter från Sverige. Jag fick två böcker, vi fick svenskt godis och wetexdukar! (Kan verka lite suspekt, men det finns inte här och vad går upp mot en Wetexduk i köket? Kanonpresent!)

 

Idag är det julafton på riktigt och jag hoppas lämna kontoret i tid åtminstone!

 

KRAM!

4 kommentarer:

  1. Hej
    Hoppas ni har det bra på vandringen.
    Vi firar jul i Stockholm. Barn, julgran snö och mycket julmat. Bara ni som fattas.
    Saknar er
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på er o ett stort grattis på bröllopsdagen. Karin o jag sitter på ett snörikt Ingmarsö o konstaterar att Ni ändå valde rätt år för festligheterna. Det hade varit myket bökigare i år. Ha en god fortsättning på alla sätt o vis. Vi hoppas naturligtvis att allt går bra på er "djungeltur"
    Kramar från Hans o Karin

    SvaraRadera
  3. längtar efter er båda.... kram anton

    SvaraRadera