söndag 13 december 2009

Pianokonsert vs seglingsfilm : 0-1

Hade planerat att gå på pianokonsert med några kompisar i fredags. Men planerna spoilerades av att jag blev bjuden att kolla in en tvåtimmarsfilm om Volvo Ocean Race istället. När min kollega sen satte mig på att leta rätt på en skidfotograf på fredageftermiddagen och jag fick surfa skidporr på arbetstid så kom det där lilla längta-ut-i-naturen-hugget och tog över mina beslutsvägar. Pianokonserten åkte på båten (!) och det blev seglingsfilm. Tyvärr med ett alldeles för kort avsnitt om Stockholmsstoppet. 

Pratade med en av de gamla kinesiska rävarna och berättade att min lillebror varit med i 49er-klassen i OS. Briefade honom om den spännande avslutningen med Danmark som vann men hade använt Tjeckernas båt och de långa överläggningar som följde innan Danmark till slut fick förstaplatsen. 
- Mmm, jag vet, sa han, jag satt i domarkommittén, vi höll på från 10 till 18. 
- Jepp! Då så! Färdigpratat om det!


Idolbild på min favoritbror (vänster) under OS-seglingarna i Qingdao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar