tisdag 24 november 2009

Menååå

Ibland blir ju inte alltid saker som man tänkt sig. Som när man går till City shop för att få sig en helt okej spagetti och köttfärsås för 16 rmb till lunch. Köttfärsåsen var slut. Jag ger upp varmmatsalternativet och hittar istället keso på en hylla. Den må kosta 30 kr men jag har inte ätit keso på jäääättelänge. Sjukt taggad! Köper så bröd, en tomat och en italiensk krydda för att få mig en riktigt "svensk"macka. Kalaset går istället på 132 kronor, men bröden blev två stora limpor och jag har tre tomater så kan äta kesomacka i flera dar. Dock är kesoburken lite kladdig så jag springer tillbaka och byter ut. Kommer tillbaka till kontoret och inser att jag har fått med mig en burk mascarpone! Gaaah! Provar alternativet macka+mascarpone+italiensk krydda+tomat och kan inte rekommendera det. Har ätit en närinsfattig macka med tomatlunch och undrar vad jag ska göra med mindyra burk mascarpone? Någon?


På baksidan står det Mascarpone - inte keso!

1 kommentar: