lördag 7 november 2009

Tåg på väg!

Mycket ska man se innan ögonen trillar ur sägs det. När jag hoppade bungee-jump vad den värsta känslan just att det kändes som att ögonen var på väg ut ur sina hålor. Det kanske tyder på dåliga gener för urtrillande ögon. Att dessutom bo i Kina gör att jag känner att jag med stormsteg närmar mig dagen då mina ögon kommer trilla ur.

 

Jag har ju nämnt tidigare att det blivit poppis att jogga bland kineserna. I morse cyklade jag vid två olika tillfällen förbi en man som var ute och joggade iklädd kostym. Konstig ja, men har man sett folk både ute och på springbandet iklädda klänning som joggat då behövs det mer för att man ska börja oroa sig för ögonen. Och den här kosytmmannen rökte! När han sprang! Cigaretten mestadels fastkilad i mungipan så att han bolmade som ett tåg på sin morgonjogg!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar