torsdag 26 november 2009

Världens bästa jobb

Det går ju alltid upp och ner såklart men det är ändå så att jag har ett jobb som fantastiskt väl passar mina intressen. Sportkläder, tekniska textilier, produktutveckling å ena sidan och ansvar för miljö och människor (att göra värden till en bättre plats) å andra. Kan det bli bättre? Nej, inte för mig i alla fall!

Ett axplock ur min jobbvardag: (jag har axat bort alla timmar framför stora excelark med outtalbara kemikalier...)

Måndag: VDn för ett av Sveriges största sportföretag förärade oss med tre timmar. Jag presenterade vårt CSRarbete och fick stående ovationer och hejarop både från VDn och min egen chef. Sweet! (Ska komma ihåg detta till en regnig dag!)


Onsdag: Jag och sju kollegor åkte till ett textilt testlabb inte långt härifrån och fick lära oss hur man testar styrka, nötning, färg-, form- och ljusfasthet, vattentäthet etc. Jag vet inte om ni tycker att det låter så spännande men jag blev som ett barn som släpptes in i en godisbutik!

Ska bli spännande att se vad resten av veckan har att erbjuda!

1 kommentar:

  1. Man vill ju ALDRIG bli som sin mamma. Men Nina, vissa ränder går inte ur på bara en generation. Jag minns också med glädje min tid på Vi Föräldrar då vi lät Konsumentverket dra och slita i regnplagg, overaller och mäta martindale (nötning) på barnjeans, sätta barnstolar i skakmaskiner och kasta hjälmar i väggen. Härliga tider då allt gjordes med barnsäkerhet som mål.
    Mamma Karin

    SvaraRadera