måndag 14 juni 2010

Abstinens

Mycket trovärdigt kvitto - signerat Dinkie!


Sen den första juni har jag varit gymkortslös. Det är ett tillstånd som jag befunnit mig i ungefär 28 av mina 30 jordsnurr. Därför är det konstigt att jag efter bara två veckor fick en sån gymabstinens att jag idag gick tillbaka och dealade. Försökte köpa ett månadskort redan första juni men då var priset 580 pix! Jag som betalade 1900 för 13 månader! Matten gick inte ihop och jag blev sur och gav upp.

Men idag kröp jag alltså till korset men med en ny taktik: Jag vill köpa tre gånger - vad kostar det? Surkarten till chef gav mig det mycket förnäma priset 300 (halva priset mot ordinarie!) Men denna gången gav jag inte upp utan bråkade och smörade. Hade turen att DInkie var där. När chefen gått sade hon: betala 150 men håll det hemligt för chefen. Så jag antar att hon spädde på sin egen hushållskassa lite!

Så lite smygande äntrade jag gymmet efter jobbet med ambitionen att utnyttja mina tre gånger till max. 6 km löpband och en timme combat. Hade det inte varit för att jag blev tvungen att lämna löpbandet kutandes till toaletten coh sen hade en lite taskig mage strax innan combat-passet hade det ju inte varit hårt nog! Så efter lite snabb vila på omklädningsrummets golv blev det combat. Efter en kvart smet jag ut och frågade Dinkie efter socker - fortfarande helt matt! Hon hade ett sött tuggummi och jag fixade hela passet. Kändes som jag hade sprungit ett maraton när jag var klar - men klart värt 50 spänn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar