måndag 28 juni 2010

En konstig midsomar del 2

Så vad gör man en regnig dag i Shanghai när ens hem är alldeles tomt, alla andra jobbar och man redan har varit och yogat?


Facial! Jag har aldrig gjort en ansiktsbehandling och har aldrig haft nån speciell längtan att få göra en. Men med tanke på prisskillnaden mellan Kina och Sverige att göra en och att det på nåt vis är typiskt expat-kinesiskt så tog jag mig till ett spa på Dong Ping Lu 6 och fick ansiktsbehandling 1A. Det tog 75 miuter och ärligt talat verkade hon bara kleta på en kräm, massera lite och sen ta bort. Och så gjorde hon den rutinen en hel massa gånger. Ja, det kanske är det som är ansiktsbehandling?



Tjejen var i alla fall jättegullig och vi pratade på bäst vi (jag) kunde. Hennes engelska sträckte sig till: skin, men det var jag som lärde henne. Jag fick veta att jag hade dålig hud jämfört med kineser. Varför? Jag har ju fräknar. Det är inte fint!

Efteråt fick jag ris-gröt-vatten. Det vände sig i magen bara av att ta en pytte-sipp. Men det kanske är bra mot fräknar...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar