onsdag 16 juni 2010

Superhjältefest


2010 års version av Luke & Pippi. Tyvärr hittar jag inget bildbevis från 2001 års version.

Så här var det. För ungefär 8,5 år sen var Gustav och jag på superhjältefest på Nationernas hus i Linköping. Han var utklädd till Luke Skywalker och jag till Pippi Långstrump. Utan att gå in på närmare detaljer kan man säga att det var där allting började. (På vår första dejt klippte jag sen Gustavs hår...)

Som av en slump blev temat på vår hejdåfest superhjältar och Gustav och jag gjorde båda en favorit i repris vad gäller val av superhjälte. Vi kanske också borde göra en repeat av första dejten...

Ellinor i peruk, Sara som Ninja, en Charlie's angel och Saras syra Nina som cat woman.

Städade herrar: Johan, Christopher & Hugo.

Julie, Colin & Pippi
Ni får gärna lägga märke till att jag lyckades fläta in orange piprensare i mitt eget hår så flätorna stod ut hela natten. Tyckte själv att min konstruktion fick högsta betyg!

Skyddsängel-Marge? Therese vann nog utklädningstävlingen!

Observera roulettespelet med shotsglas - en riktig hit! Ove, Kjell & Annika var croupierer.

Peter, Nina, Martin

Lukes klädsel gick lite åt mysdräktshållet!

Även om det fortfarande känns overkligt att vi ska flytta kommer verkligheten närmare. Det är 11 dar kvar! Det jag kommer sakna allra mest är mina vänner! Tack för att ni förgyllt hela vår tid i Shanghai och även gårdagens fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar