måndag 21 juni 2010

Guldet blev till...

sand!


Den må vara helt okej. Men problemet är att den inte är perfekt och att det finns två - en med blommor utanpå och en med blommor inuti. Inte 600. Trots att Dragonboat infaller varje år kom detta som en fullständig överraskning som slungade all tidplanering överbord. Det, plus att förra samplet - det som skulle vara det sista - var det värsta jag sett! Vill inte ens visa upp skraket på bild!

Nu är det bara småjusteringar kvar men på onsdag kommer flyttlasset och tills dess kommer det med säkerhet inte att finnas 600 färdiga kamerafodral. Den nya planen är nu att ta med mig två perfekta sales samples hem till Sverige och där sälja in dem innan jag okejar att produktionen sätter igång.

Sen hur de små fodralen ska ta sig till Sverige och vem som ska betala för kalaset är en hittills olöst fråga. Och att de inte kan lova att få två små fåniga samples klara till på fredag - så det finns en risk att inte ens de får följa med hem till Svedala. Dessutom har jag idag fått kämpa med klor för att få ursprungsdesignen okejad. De vill förenkla och göra räta linjer medan jag förklarar att fodralet är som ett klädesplagg och kameran som en tredimensionell kropp - såklart det ska vara fin passform!
Gran's case för att hedra mina tre grannies: Farmor, Mormor Märtha och Mormor Gulli.

PS. Idag berättade min kontakt förresten att det tillkom skatt på 7% av priset som hon inte nämnt tidigare. Ojdå, glömde visst det.

1 kommentar:

  1. Tålamod och jäkligt långa naglar lär behövas. Tur att det är billigt med manikyr i det där landet där borta. Jag gillar tyget. Det är fint. Hade jag en kamera skulle jag köpa ett fodral. Kanske kan komma på ett annat användningsomrdåe. Lagom stort att korva ned ett stetoskop i kanske? Undrar dock var det grön-sköna spännet tog vägen? Puss!

    SvaraRadera