torsdag 4 mars 2010

Balsamguden

Nu har det gått nästan två månader sen jag blev frälst så jag känner att det är dags att berätta. Jag har börjat med Balsammetoden! Tvättar mig inte med schampoo överhuvudtaget utan har två olika sorters balsam och stajlar håret med glidmedel från Apoteket. Sant.

Hela teorin bakom kan ni läsa här om ni är nyfikna. Resultatet blir i alla fall att håret inte tyngs ner, blir torrt och förstörs av schampot utan det blir gladare och finare.

Efter två katastrofklippningar sen jag kom till Shanghai (De tunnklippte mitt hår!!! Jag som bara har tre hårstrån från början! Hur tänkte dem??) har jag mest av allt velat raka av allt. Men sen jag blev frälst trivs jag faktiskt riktigt bra. Så ni som är trötta på ert hår: Här kommer frälsningen!
Amen

2 kommentarer:

  1. Vilken bluff! Och riktigt ohygieniskt!
    Håret blir inte rent av balsam (jag är frisör)... det har aldrig blivit det och det kommer aldrig bli det.
    Tvätta rätt med rätt produkter istället!

    SvaraRadera
  2. Låter intressant med balsammetoden men jag är lite kluven... Blir det inte smutsigt?!

    SvaraRadera