söndag 28 mars 2010

Underbara utomhus!

Idag har vi gjort nåt alldeles fantastiskt! Nåt som jag inte gjort sen jag var i Sverige i oktober och som jag bara gjort en gång tidigare sen jag flyttade till Shanghai: Vi har sprungit utomhus!

Tog en taxi en dryg halvtimme för att ta oss till stadens största park, Century park, på Pudongsidan. Sen sprang vi runt bland en miljon parkhängandes kineser, på asfalt och lite, lite off track där man fick se sig om efter rötter och dylikt.

Första tre kilometerna gick så fort! Vi var helt begeistrade över att träden flyttade sig när vi sprang och över alla människor, barn, cykelkärror och en liten sjö med trampbåtar att titta på. Till och med nyutslagna magnolior fick vår ögon vila på när vi lunkade fram bland folkmassorna. Att solen sken och himlen för ovanlighetens skull var blå gjorde ingenting sämre!

10 km på 63 min måste räknas som bra när jag precis kommit igång med träningen på riktigt denna veckan. (Dock med råge - 34km har jag sprungit!)

Note to myself: Minns vilken lyx det är att springa utomhus den gången jag behöver pepp inför en löprunda när vi flyttat till Sverige!

1 kommentar: