onsdag 31 mars 2010

Inte alla indianer i kanoten


Störtade iväg från jobbet och ringde och stressade på mina nedansvariga som också var sena. Vår vanliga körladare är bortrest så jag kände mig lite extra ansvarig. Kom fram och det var stängt och släckt och tyst. Insåg att jag var en halvtimme tidig...

Sjöng vackert och kom hem halv tio. Han hälla i 9 gnoccisar i det kalla pastavattnet innan jag kom på att man ju ska låta vattnet koka upp innan man häller i pastan. Så lät de nio ligga kvar och satt mig att jobba lite. En halvtimme senare minns jag mina gnoccis som vid det här laget är kokade till oigenkännlighet. Plockar upp dem och börjar om
Om det bara är en indian i kanoten - är det verkigen alla?

Detta kan snabbt sammanfatta min dag. Inte alla indianre i kanoten. Inte alla bananer på klasen. Inte alla ekrar kring hjulet. Fördelen är i alla fall att man kan komma på roliga liknelser! Inte alla gnoccis i kastrullen... Vilken är din favorit?

3 kommentarer:

  1. inte det vassaste vertyget i verktygslådan. (inte like bra på svenska som på engelska.)

    SvaraRadera
  2. inte alla drickor i drickabacken

    SvaraRadera
  3. inte alla hästar i spiltan, inte alla kontakter kopplade.
    Mamma Karin

    SvaraRadera