onsdag 24 mars 2010

Skön dag

Kände väl på mig att det skulle bli en bra dag - trots regnet.

07:00 Vinkade av Gustav som åkte till Tokyo och ska titta på cherry blossoms. Ev även jobba lite. Detta hör inte till den braiga delen av dagen. Trist att han kommer klocka en och en halv vecka hemma i hela mars.

07:30-08:55 Kinalektion. Dagens lärdom: Cykel = Zi zhi che. Typ. 12e gången jag lärde mig cykel och har uppenbarligen redan glömt. Vet inte vad de där morgonlektionerna ger egentligen...

Japanresenär + Zi Zhi Che eller dylikt...

09:07-11:04 Möte med en viktig CSR person från Peking. Satt och uttalade mig kunnigt om ditten och datten coh framlade stora planer för framtida samarbete. Följde inte upp med mejl som jag lovat. Aj aj!

11:57-14:35 Dagens höjdpunkt: Lunchmöte med en person som är intresserad av min kompetens för ett framtida samarbete. Hoppala!

16:00-18.20 Gav feedback på hemsidan som jag jobbat med och som nu snart är klar. Tror att jag måste länka till den när den kommer lajv. Den är lite av min bebis; finns jag inte på bilden har jag antagligen tagit den eller ritat den. Jag har skrivit alla texter och gjort hela utformningen. Så om jag länker så är det inte läge att tok-dissa. Bara så ni vet!

19:00-21:00 Kör med speciell sångpedagog inhyrd för tillfälet. Helt okej och uppskattat av de andra. Själv vet jag inte riktigt om jag tyckte han höll måttet elller höll sig till vad jag bett om. Men men!

00:06 Nu. Läggdags. Sweet dreams!

2 kommentarer:

  1. Hej hej

    Så mycket grönt gräs och ett litet vattenfall. Och en trevlig cyklist. En sådan idyll. Är denna bild tagen på en botanisk trädgård i Shanghai.
    Mamma Karin

    SvaraRadera
  2. I Schweiz! Såklart! På väg från Engelberg till Luzern. Som om Shanghai nånsin skulle kunna se ut så där... :)

    SvaraRadera