söndag 7 mars 2010

Familjesportare

Jag brukar säga att jag kommer från en seglingsfamilj. Och alla som suttit med på en helt vanlig tisdagmiddag hos familjen Torlén vet att det är sant. Det blir mycket seglingssnack helt enkelt. Men idag när jag vaknade slog det mig att om man förstorar familjen utöver mamma, pappa och lilebror så är vi kanske snarare en rätt hyfsad sportfamilj. För att bevisa min poäng tänkte jag berätta vad min familj där hemma gör idag.

Pappa seglar inte för isen är nämligen ca 40 cm tjock. Dessutom ligger hans folkbåt på båtmässan där han istället promotar folkbåten som familje- och tävlingsbåt. Denna bild låg i min inbox i morse:
Tänk vad många som är intresserade av vår fina Marelin!

Kalle har löst problemet med 40 cm is genom att åka till Mallorca där han redan varit i två omgångar, totalt en månad, under 2010. Tränar 49er som vanligt och satsar högt och stort. Nån som vill sponsra så är det bara att skrika till!

Mamma är definitionen på en icke-tävlingsmänniska. Skulle hon åka vasaloppet skulle hon aldrig komma i mål för hon skulle bara ge alla andra företräde och hoppa ur spår hela tiden. Däremot är hon envisare än synden och kör lätt tre mil i Hellas. Tror det var det hon hade tänkt göra idag.

Några fler som ska åka lite längd idag är kusin Klara samt mina farbröder Kjell och Sören. Har lite dålig koll på mina farbröder men vet att Klara har ätit tre gånger så mycket mat som vanligt (bara pasta!) i ett par dar för att fylla på depåerna. Om ljumsken bara håller hoppas vi på fantastiska resultat på Vasaloppet! Heja heja!

Min kusin Oskar kör väl antagligen snöskoter idag eftersom det är för mycket snö för att köra cross. Men när det inte ligger snö på åkrarna kring Åsmundshyttan brukar han tävla i cross, 85kubik, med riktigt fina resultat.

Kram på er familjen och lycka till idag allihopa!


1 kommentar:

  1. Klara kom i mål efter 8 timmars åkande, bara ett par minuter efter Sören. Hon är helt fantastisk! Kjelle väntas till Mora vilken minut som helst. Och ja, jag gjorde 3 mil i Hellas igår och 2 idag. Det var ju bästa förhållanden någonsin så det var svårt att sluta. Mamma Karin

    SvaraRadera