onsdag 3 mars 2010

Kinesmedicin

Har ju redan rapporterat om mina revben som inte stod pall för en liten sammankomst med en björk. Min söta kinesiskalärare har varit väldigt orolig och föreslog i förra veckan att jag skulle gå till doktorn. Inte så mycket lönt tyckte jag efter mer än två veckor. Men sen insåg jag att det ju var min chans att få prova på lite kinesisk hokus pokus medicin.

Tyvärr ställdes båda mina läkarbesök in. Det första för att jag som utlänning inte får komma till den kinesiska delen av sjukhuset och den andra eftersom den västerländska inte använder nån kinesisk medicin. Så min chans att få skriva om malda örter blandat med torkade testiklar och sjöhästar som geggades på mitt revben (eller var till för att drickas - hu!) blev intet av.
Min kinalärare har istället varit och handlat färdiggjord medicin åt mig - en tejp att klistra på det onda. Det är misstänt likt de plåster-tejper som jag lånade av Kimmo i Japan och som han fått till sitt knä. Dock tvivlar jag på att hans innehöll rådjurshorn blandat med 13 ingredienser från växtriket. Det gör åtminstone mina! Återkommer med rapport om deras läkeförmåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar