torsdag 25 mars 2010

Qomolongma

珠穆朗玛峰 (Qomolungma)
Kanske inte riktigt så högflygande planer, men det är definitvt längesen man fick sig en liten bergsbestigning!

Stod och kokade kaffe och drömde mig bort på kartan som jag så lägligt satt upp vid kaffemaskinen. Drömde i vanlig ordning om höga berg och försökte leta rätt på Mount Everest. Det gick inte! På den kinesiska kartan stod det bara Qomolungma. Happ, där ser man - så heter Mount Everest på kinesiska. Konstigt att det inte heter Everest-berget på svenska...

4 kommentarer:

  1. Hei på deg, Nina!

    Så artig å lese bloggen din... Så flink du er! Her får man virkelig innsyn i livet deres i Shang hai. Håper du får en fin dag!

    :-) Klem fra Norge, Oslo, Naima

    SvaraRadera
  2. Hej på er,

    det var ett tag sedan jag läste er blogg. Käns skönt att veta att ni lever.Jag hörde av mig till Gustav på hans födelsedag, då meddelade han att han inte kan nås via telefon. Är detta åtgärdat? Kan han ta och ringa mig i sådantfall??

    Kram på er!!!

    H// Jacob

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Vi var i Japan och åkte skidor på min födelsedag. Nu är jag tillbaka i Japan (Tokyo) för jobb. Jag nås på mejl och på skype (gustav.simberg). Tilbaka i Shanghai Fredagen den 2 april, efter det kan du som vanilgt nå mig på tel.

    kram
    g

    SvaraRadera
  4. Naima, Jacob! Kul att höra från er!
    Kram Nina

    SvaraRadera